STEVE RODEN S
this piece utilizes the sound of three instruments circa 1900 – two diddly bows, and a stroh viol. all three contain a single metal string, most likely piano wire. the diddly bows were made by amateurs, hand carved necks and a wooden cigar box for a resonator. the stroh viol was manufactured by the strohviol company in England, and the main characteristic of the instrument is that is contains a tin horn for amplification, utilizing the tools of a gramophone. all three of these objects were set into motion with an electromagnet, in this case an ebow.
 
other sounds include a field recording of crickets at my home, and a field recording of birds made in 1910 for the victor gramophone company. the last bit of sound comes from the pauses in an interview recorded in the early 1920’s where all of the speaking has been removed, and only the pauses remain.

* Used to make the guitar sound conitnuous by feedback and produce harmonics.

SR
Cette pièce utilise le son de trois instruments de 1900, 2 petits archets et un violinophone*. Tous les trois comporte une seule corde métallique, certainement une corde à piano. Les archets ont été faits par des amateurs, manches sculptés à la main et une boîte à cigare comme résonateur. Le violinophone était fabriqué par une compagnie anglaise, sa principale caractéristique est qu'il est équipé d'une corne en étain pour l'amplification du son, utilisant alors un élément du gramophone. Ces trois objets ont été activés par un électroaimant E-bow*.
Les autres sons comprennent des enregistrements de grillons chez moi, un enregsitrement d'oiseau de 1910 pour la société Victor Gramophone. Le reste du son provient d'une inetrview de 1920, de laquelle toute parole a été supprimée, seules les pauses ont été conservées.

SR


* Utilisé pour réaliser à la guitare des sons conitnus par feedbacks et produire des harmoniques.

 


inbetweennoise.com
 

Le travail sonore de Steve Roden utilise diverses formes de notation spécifique (paroles, partitions musicales, cartes, etc) et les traduit à travers des systèmes de partitions inventées qui, rigides en termes de paramètres et de règles, sont également pleines de respirations pour les décisions intuitives.
De la même manière, l'artiste met en œuvre dans ses peintures et dessins des traductions d'informations textuelles et des cartes, pour générer des actions visuelles telles que des choix de couleur, le nombre d'éléments, et la construction de l'image...

The sound work of Steve Rodnen uses various forms of specific notation (words, musical scores, maps, etc.) and translates them through invented score systems that, rigid in terms of parameters and rules, are also full of breaths for intuitive decisions.
Similarly, the artist is implementing in his paintings and drawings of the translations of textual information and maps for generating visual actions such as choice of color, the number of elements, and the construction of the image...