STEVE RODEN | S | |||||
this piece utilizes the sound of three instruments circa 1900 – two diddly bows, and a stroh viol. all three contain a single metal string, most likely piano wire. the diddly bows were made by amateurs, hand carved necks and a wooden cigar box for a resonator. the stroh viol was manufactured by the strohviol company in England, and the main characteristic of the instrument is that is contains a tin horn for amplification, utilizing the tools of a gramophone. all three of these objects were set into motion with an electromagnet, in this case an ebow.
|
||||||
other sounds include a field recording of crickets at my home, and a field recording of birds made in 1910 for the victor gramophone company. the last bit of sound comes from the pauses in an interview recorded in the early 1920’s where all of the speaking has been removed, and only the pauses remain.
* Utilisé pour réaliser à la guitare des sons conitnus par feedbacks et produire des harmoniques.
* Used to make the guitar sound conitnuous by feedback and produce harmonics. SR Cette pièce utilise le son de trois instruments de 1900, 2 petits archets et un violinophone*. Tous les trois comporte une seule corde métallique, certainement une corde à piano. Les archets ont été faits par des amateurs, manches sculptés à la main et une boîte à cigare comme résonateur. Le violinophone était fabriqué par une compagnie anglaise, sa principale caractéristique est qu'il est équipé d'une corne en étain pour l'amplification du son, utilisant alors un élément du gramophone. Ces trois objets ont été activés par un électroaimant E-bow*. Les autres sons comprennent des enregistrements de grillons chez moi, un enregsitrement d'oiseau de 1910 pour la société Victor Gramophone. Le reste du son provient d'une inetrview de 1920, de laquelle toute parole a été supprimée, seules les pauses ont été conservées. SR |
||||||
|
||||||